Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης: Ξεμπλοκάρουν τα πρώτα χιλιόμετρα του δρόμου

«Κολλημένη» καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 ήταν η κατασκευή του έργου «Βελτίωση Ε.Ο. Αγρινίου – Καρπενησίου (κατά τμήματα) – Τμήμα Αγρινίου – Άγιος Βλάσσης» (που αφορά τα πρώτα χιλιόμετρα από το Αγρίνιο μέχρι την Καμαρούλα). Ωστόσο το έργο επανεκκινεί καθώς πρόσφατα εγκρίθηκε η συμπληρωματική σύμβαση που εκκρεμούσε.

Το έργο, που εντάχθηκε στο προηγούμενο ΕΣΠΑ και έχει προϋπολογισμό 25εκατ. ευρώ, εξελίσσεται μετ’ εμποδίων έχοντας αντιμετωπίσει σωρεία προβλημάτων, παρά το γεγονός ότι πρόκειται ουσιαστικά για ένα δρόμο μόλις επτά χιλιομέτρων.  Είναι χαρακτηριστικό μεταξύ άλλων άλλαξε το φυσικό αντικείμενο της εργολαβίας, λόγω των αντιδράσεων στο κακό σχεδιασμό των πρώτων τριών χιλιομέτρων που διέρχονται κοντά στον αστικό ιστό του Αγρινίου.Τελευταίο στη σειρά των εμποδίων ήταν το γεγονός ότι ο ανάδοχος του έργου στα τέλη του 2018 κατέθεσε Ειδική Δήλωση Διακοπής Εργασιών, λόγω μη έγκρισης του 2ου  Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Εργασιών του έργου και της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης. Και αυτό γιατί χωρίς συμπληρωματική σύμβαση δεν ήταν δυνατόν να κατασκευαστούν νέες εργασίες, που περιλαμβάνονται στις εγκριθείσες επικαιροποιημένες μελέτες.

Τελικά αυτά τα δύο συνολικού ύψους 795.000 ευρώ καθώς και για το έργο της προαίρεσης ύψους 215.000 ευρώ εγκρίθηκαν με καθυστέρηση από το Υπουργείο Υποδομών στις αρχές του περασμένου Ιουλίου. Ακολούθησε η έγκρισή τους από το Ελεγκτικό συνέδριο και πλέον το έργο ξεκινά, αφού ήδη ο ανάδοχος δήλωσε άρση της διακοπής εργασιών. Παρά τις συνεχιζόμενες καθυστερήσειςθα πρέπει να σημειωθεί ότι επί του παρόντος δεν υπάρχει κίνδυνος για τη χρηματοδότηση του έργου, αρκεί αυτό να ολοκληρωθεί έως τα μέσα του 2023. Πράγμα απολύτως εφικτό.

Όσον αφορά το τμήμα του έργου από το Αγρίνιο έως τον κόμβο στο ύψος της Αβόρανης, μήκους 2,8χλμ, αυτό ως γνωστόν αποφασίστηκε να επανασχεδιαστεί, καθώς προσέκρουσε στις αντιδράσεις κατοίκων της περιοχής Ρουπακιά και του δήμου Αγρινίου. Για τον επανασχεδιασμό του τμήματος αυτού θα απαιτηθεί  ανάθεση νέας μελέτης και ακολούθως περιβαλλοντικής αδειοδότησης και όπως πληροφορείται η «Σ» η  προκήρυξη για τη νέα μελέτη θα βγει στο πρώτο τρίμηνο  του 2020. Μάλιστα η νέα χάραξη θα πρέπει να «κουμπώσει» με την πρόταση για τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και θα ξεκινά ως φαίνεται στην περιοχή του Νοσοκομείου Αγρινίου και πιθανότατα, όπως είχε προταθεί από το ΤΕΕ Αιτωλοακαρνανίας, θα ακολουθεί παραποτάμια διεύθυνση στην περιοχή της Ερμίτσας.

Αναφορικά με το επόμενο τμήμα του δρόμου Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης, δηλαδή το τμήμα μετά την Καμαρούλα, από τη χ.θ. 7+450 έως χ.θ. 28+550, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η μελέτη, που είναι σε εξέλιξη βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στο να αποκτήσει ωριμότητα δημοπράτησης. Συγκεκριμένα έχουν υποβληθεί η οριστική μελέτη οδοποιίας και των ισόπεδων κόμβων, η οριστική μελέτη αποχέτευσης -αποστράγγισης του δρόμου, η προμελέτη των τεχνικών καθώς και οι γεωτεχνικές μελέτες. Αυτό που απομένει είναι να συνταχθεί Συγκριτικός Πίνακας που θα περιλαμβάνει τις απαραίτητες υπολειπόμενες μελέτες (πρόσθετα τεχνικά έργα που δεν είχαν περιληφθεί στου αρχικό φάκελο έργου). Ενδεχομένως να απαιτηθεί και ανάθεση σε Τεχνικό Σύμβουλο για την υποβοήθηση της Υπηρεσίας του Υπουργείου Υποδομών για τα υπολειπόμενα στάδια μελετών (π.χ. οριστικές τεχνικών, τεύχη δημοπράτησης κλπ).

ΠΗΓΗ: Εφημερίδα Συνείδηση

Διαβάστε επίσης

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ