Ο Γεράσιμος Ζαχαράτος στο tempo24.gr: Τα μηνύματα για την τουριστική περίοδο είναι θετικά - Η χώρα μας παραμένει στις πρώτες επιλογές της παγκόσμιας αγοράς στο ενδιαφέρον των επισκεπτών

Συνέντευξη στην δημοσιογράφο Αφροδίτη Τσικριτζή

Ο Γενικός Γραμματέας Τουρισμού και Ομότιμος Καθηγητής Τουριστικής Οικονομικής και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Πατρών Γεράσιμος Α. Ζαχαράτος, θα εγκαινιάσει σήμερα θα εγκαινιάσει την έκθεση «WESTIA 2016» που θα πραγματοποιηθεί επί τριήμερο στο Παμπελοποννησιακό Στάδιο.

Ο κ. Ζαχαράτος σε συνέντευξη που παραχώρησε στο tempo24.gr και στη Δημοσιογράφο Αφροδίτη Τσικριτζή, αναφέρεται μεταξύ άλλων στα "μηνύματα" για την φετινή τουριστική περιόδο επεισημαίνοντας πως η χώρα παραμένει στις πρώτες επιλογές της παγκόσμιας αγοράς στο ενδιαφέρον των επισκεπτών. Στις πρωτοβουλίες που έχουν αναπτυχθεί για την προσέλκυση περισσοτέρων, ενώ επεσήμανε την σπουδαιότητα της διοργάνωσης της έκθεσης "westia 2016", επισημαίνονατας πως "προωθείται η επιχειρηματικότητα και ενισχύονται η εσωτερική ζήτηση και οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων.

Ποιες είναι οι προβλέψεις για τη φετινή σαιζόν; Τι μηνύματα λαμβάνεται από τις κρατήσεις;

Απάντηση: 

ΑΠ: Τα μηνύματα είναι θετικά. Το ενδιαφέρον για την Ελλάδα - όπως δείχνουν τα στοιχεία - είναι μεγάλο και η χώρα μας παραμένει στις πρώτες επιλογές της παγκόσμιας αγοράς στο ενδιαφέρον των επισκεπτών. Από την πλευρά μας ως υπουργείο με τις δράσεις εξωστρέφειας, προβολής του ελληνικού τουρισμού, την ανάπτυξη συνεργασιών σε διμερές επίπεδο, καθώς και άλλων πρωτοβουλιών, ενισχύουμε την δυναμική του τουριστικού τομέα της χώρας. Όπως μας μεταφέρεται και από την πλευρά των εκπροσώπων του κλάδου, υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία και για φέτος. Η Ελλάδα είναι χώρα ασφαλής, φιλική, φιλόξενη για τους επισκέπτες της και διαθέτει ένα τεράστιο τουριστικό απόθεμα. Ωστόσο θέλω να επισημάνω ότι ο τουρισμός είναι ένας ευαίσθητος κλάδος και η πορεία του συναρτάται με πολλά στοιχεία κοινωνικά, και οικονομικά. Μέριμνα όλων μας πρέπει να είναι η ενίσχυση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε ποιότητα και υποδομές.

 

Σε ποιες τουριστικές αγορές στοχεύει κυρίως η Ελλάδα;

Απάντηση: 

ΑΠ: Σε όλες. Δεν υπάρχει αγορά που να μας αφήνει αδιάφορους. Και οι  παραδοσιακές για την Ελλάδα χώρες με μεγάλη τουριστική ροή, αποτελούν προτεραιότητα αλλά και οι νέες αγορές είναι αυτές που μας ενδιαφέρουν. Για τον λόγο αυτό η παρουσία μας είναι εμφανής σε όλο τον κόσμο.  Συμμετέχουμε στις διεθνείς εκθέσεις και συνεχίζουμε να ενισχύουμε τις διμερείς σχέσεις με την προσδοκία και άλλες χώρες να στρέψουν το τουριστικό ενδιαφέρον τους στην Ελλάδα. Στόχο μας είναι να διαδώσουμε το ελληνικό τουριστικό προϊόν, τις απαράμιλλες δυνατότητες της χώρας και να προτάξουμε ότι είναι ιδανικός και ασφαλής προορισμός που μπορεί να ικανοποιήσει το ενδιαφέρον κάθε επισκέπτη.

Τα τελευταία χρόνια μαζί με τον τουρισμό «πουλάμε»  τη μεσογειακή διατροφή και τα τοπικά προϊόντα διαφόρων τουριστικών προορισμών. Έχει αποτέλεσμα αυτή η πρακτική;

 

Απάντηση: 

ΑΠ. Η ελληνική διατροφή, που αποτελεί τη βάση της μεσογειακής, είναι φημισμένη σε όλο τον κόσμο. Η γαστρονομία, η οποία αποτελεί μια από τις θεματικές ενότητες στον τουρισμό που προωθούμε, συμβάλει στον εμπλουτισμό και την ενίσχυση της ζήτησης του εγχώριου τουριστικού προϊόντος και συνακόλουθα της εγχώριας παραγωγής, όπως έχουν δείξει έρευνες, ο καταναλωτής συνδέει το προϊόν με τη χώρα παραγωγής και προέλευσης.

Στην προκειμένη περίπτωση, η Ελλάδα που έχει το προφίλ μιας έντονα τουριστικής χώρας και είναι γνωστή και για την κουζίνα της και, επομένως, έχει όχι  ένα, αλλά δύο συγκριτικά πλεονεκτήματα, που οφείλουμε να εκμεταλλευθούμε. Στο υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, μια από τις άμεσες προτεραιότητες μας είναι η ανάπτυξη των θεματικών ενοτήτων στον τουρισμό.

Μεταξύ αυτών ασφαλώς περιλαμβάνεται και ο γαστρονομικός τουρισμός, ο οποίος στην Ελλάδα έχει μια μεγάλη δυναμική, την οποία δυστυχώς δεν εκμεταλλευθήκαμε στο βαθμό που θα έπρεπε μέχρι σήμερα, με οργανωμένο και συντονισμένο τρόπο.

Αυτές τις ημέρες διεξάγεται στην Πάτρα η κλαδική έκθεση εστίασης και τουρισμού WESTIA 2016. Πόσο βοηθούν τέτοιες πρωτοβουλίες στην εξωστρέφεια και στην προσέλκυση τουρισμού;

Απάντηση:

ΑΠ. Μόνο θετικά μπορεί να είναι τα αποτελέσματα τέτοιου είδους πρωτοβουλιών στην αναπτυξιακή προσπάθεια του ελληνικού τουρισμού και γενικότερα της ελληνικής οικονομίας. Είναι ευκαιρία, να αναδειχθούν μοναδικά στοιχεία, τα οποία διαθέτει πλούσια η χώρα μας, στην εστίαση και τον τουρισμό και να προβληθούν ως ένα συνολικό κομμάτι του τουριστικού μας προϊόντος. Μέσα από τη διοργάνωση της έκθεσης, προωθείται η επιχειρηματικότητα και ενισχύονται η εσωτερική ζήτηση και οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων. 

 

 

Διαβάστε επίσης

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ