Στους καιρούς του Digital Marketing!

του Τρύφωνα Παχή*

Η έννοια του «ψηφιακού marketing» εμφανίστηκε την τελευταία 10ετία στην Ελλάδα, όταν προέκυψε η ανάγκη προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, μέσα από τα νέα εργαλεία της ψηφιακής τεχνολογίας.

Εργαλεία που ήλθαν να αλλάξουν εντελώς το τοπίο στους τομείς του marketing και της επικοινωνίας και πλέον η κυριαρχία τους είναι απόλυτη, με αιχμή του δόρατος πια το διαδίκτυο και τις εντυπωσιακές του δυνατότητες. Δυνατότητες προσβάσιμες και στον πιο «μικρό» επαγγελματία, την πιο «μικρή» επιχείρηση, που πλέον μπορούν με χαμηλό κόστος και υψηλότατη (και σε κάθε περίπτωση μετρήσιμη) αποτελεσματικότητα να προωθούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα στα κοινά εκείνα που μπορεί να ενδιαφέρονται για αυτή και να χτίζουν μαζί τους μια σχέση άμεσης επικοινωνίας. Μπορούν έτσι να δημιουργούν νέα προοπτική και να ανοίγουν καινούργιους ορίζοντες, κάτι που παλιότερα δεν ήταν τόσο εύκολο (κυρίως λόγω κόστους) για όλους.. Σήμερα είτε είσαι το μικρό μαγαζάκι της γειτονιάς, είτε μια μεσαίου μεγέθους επιχείρηση, είτε απευθύνεσαι στη γειτονιά σου, είτε στην πόλη σου, είτε σε όλο τον πλανήτη, έχεις εξαιρετικά «όπλα» στη διάθεση σου, έξυπνα, οικονομικά και αποτελεσματικά, για να βρεις νέους πελάτες και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.  Το σοκ που υπέστησαν οι αγορές και οι κοινωνίες λόγω των lock down την περίοδο έξαρσης του covid-19 ήρθε να επισφραγίσει με τον πλέον έντονο τρόπο την κυριαρχία αυτών των εργαλείων σε όλα τα επίπεδα και όποιος δεν το έχει συνειδητοποιήσει ακόμη … «καλή του τύχη»!!!

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση το γεγονός πως στόχος κάθε επιχείρησης ή επαγγελματία (ανεξάρτητα από το μέγεθος, την κατηγορία, την περιοχή που δραστηριοποιείται) είναι να αυξήσει το πελατολόγιο του και συνεπώς τις πωλήσεις και τα έσοδα του. Ο στόχος του marketing κατ’ αρχήν και της επικοινωνίας στη συνέχεια, δεν είναι άλλος από το να συμβάλλει σε αυτή τη διαδικασία, φέρνοντας σε επαφή προϊόντα και επιχειρήσεις με το κοινό που θα ενδιαφερθεί για αυτά, προκειμένου να υπάρξει πώληση. Στις μέρες μας είναι το διαδίκτυο που επιδρά καταλυτικά θετικά σε αυτή τη διαδικασία, με τα πολλά και εξαιρετικά αποτελεσματικά εργαλεία του. Και το κάνει με ταχύτητα, το κάνει αξιόπιστα, σε πραγματικό χρόνο και το κάνει με κοστολόγια που μπορεί να αντέξει ο οποιοσδήποτε. Εργαλεία έντιμα, μια και τα πάντα είναι καταγεγραμμένα και μετρήσιμα και πλέον δεν μπορεί κανείς να αλλοιώσει την πραγματική εικόνα, δημιουργώντας λάθος εντυπώσεις και φρούδες ελπίδες.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι επαγγελματίες του ψηφιακού marketing (ειδικά στην Ελλάδα και ακόμη πιο ειδικά στο χώρο των «μικρών και των μεσαίων» με τα εγχώρια πάντα δεδομένα), είναι η δυσκολία των άμεσα εμπλεκομένων να αντιληφθούν την αξία, τη σημασία, αλλά και τους «κινδύνους» που κρύβουν αυτά τα νέα εργαλεία. Η επαγγελματική  παρουσία στο διαδίκτυο είναι μια διαρκής έκθεση σε δημόσια θέα, είναι σαν να έχεις μαγαζί στην πιο κεντρική και εμπορική λεωφόρο του κόσμου!!! Ένα τέτοιο μαγαζί δεν είναι δυνατόν να μην έχει σωστά δομημένες βιτρίνες, να μην είναι καθαρό και τακτοποιημένο, δεν μπορεί να ανοίγει όποτε θέλει και πολλά ακόμη, γιατί τότε η πορεία του είναι προδιαγεγραμμένη και δεδομένη.

Σε ένα τέτοιο μαγαζί χρειάζεται να επενδύσεις για να κερδίσεις, «μαγικά ραβδιά» δεν υπάρχουν.. Η διαφορά είναι πως εδώ δεν χρειάζεται να επενδύσεις πολλά, μπορείς να κάνεις σωστή δουλειά, αποτελεσματική δουλειά και με λίγα, φτάνει να γίνεται σωστά!!!  Έχει κανόνες το ψηφιακό marketing, χρειάζεται προσοχή, σωστή στρατηγική και ανά πάσα στιγμή ετοιμότητα να διορθωθούν ή να διαφοροποιηθούν πράγματα. Στο διαδίκτυο δεν μας βλέπει μόνο αυτός που περνά έξω από τη βιτρίνα μας, μας βλέπει όλος ο κόσμος και βλέπει και τον ανταγωνισμό μας. Λάθος τακτική εκεί συνεπώς, έχει πολλαπλάσια αρνητικό αποτέλεσμα και το έχει άμεσα!!!   Όπως αντίστοιχα εντυπωσιακά θετικό αποτέλεσμα έχει η έξυπνη και σωστά δομημένη στρατηγική… 

Ειδικά οι μικροί και μεσαίοι που χρόνια τώρα ταλαιπωρούνται από τις αντίξοες συνθήκες και ανεβαίνουν «ανήφορους», έχουν μια χρυσή ευκαιρία μέσα από τα καινούργια αυτά εργαλεία της επικοινωνίας και του marketing να κάνουν την «αντεπίθεση» τους και να σηκώσουν κεφάλι. Φτάνει να έχουν τη διάθεση να ακούσουν και να εμπιστευθούν πραγματικούς επαγγελματίες με γνώση και εμπειρία..

 

*Ο Τρύφωνας Παχής είναι σύμβουλος επικοινωνίας και marketing, με εξειδίκευση στο Digital Marketing. Είναι πτυχιούχος του School of Economics του State University of New York at Buffalo και μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας. Στο παρελθόν έχει διατελέσει Δημοτικός Σύμβουλος στο Δήμο Πατρέων, Νομαρχιακός Σύμβουλος Αχαΐας και μέλος του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Αχαΐας. Είναι επίσης ιδρυτικό μέλος και Αντιπρόεδρος της Λέσχης Μικροεπιχειρηματικότητας Δυτικής Ελλάδας

 

Διαβάστε επίσης