Η μεγάλη κατολίσθηση του 1971 στην Παναγοπούλα- Μέσω θαλάσσης η μετακίνηση- Γιατί η περιοχή διδάσκεται στο Πολυτεχνείο

Έκτοτε η περιοχή τέθηκε στο μικροσκόπιο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου

Η μεγάλη κατολίσθηση που είχε σημειωθεί τον Απρίλιο του 1971 στην Παναγοπούλα, με αποτέλεσμα η σύνδεση της Πάτρας με την Αθήνα να διακοπεί και μέχρι να αποκατασταθεί σε κάποιο βαθμό, η πρόσβαση στη Δυτική Ελλάδα να είναι εφικτή μόνο μέσω θαλάσσης, στον Ψαθόπυργο,  σύμφωνα με το  mancode.

Έκτοτε η περιοχή τέθηκε στο μικροσκόπιο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, λόγω των ιδιαίτερων γεωλογικών φαινομένων που εκδηλώνονται. Μάλιστα η περίπτωσή της διδάσκεται ως case study στους φοιτητές.

Όπως αναφέρει στο mancode ο Καθηγητής του ΕΜΠ Παύλος Μαρίνος, που έχει πραγματοποιήσει στοχευμένες πραγματογνωμοσύνες στο πλαίσιο της μελέτης του έργου, "η περιοχή της Παναγοπούλας βρίσκεται σε μια ζώνη όπου δεν υπάρχει μια παράκτια, πεδινή λωρίδα γης στην οποία θα μπορούσε να φιλοξενηθεί ένας αυτοκινητόδρομος, αλλά οι πλαγιές του βουνού κατεβαίνουν απότομα στη θάλασσα. Επιπλέον, οι πλαγιές αυτές παρουσιάζουν αστάθεια, καθώς τα πετρώματα έχουν φτωχές ιδιότητες. Ακόμη η περιοχή αυτή είναι ζωντανή γεωλογικά, λόγω των σεισμών που είναι συχνοί στην περιοχή".

Στο πλαίσιο της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου της Πατρών- Κορίνθου το ζήτημα έπρεπε να αντιμετωπιστεί και να κατασκευαστεί ένας ασφαλής δρόμος μεγάλου πλάτους, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, ανά κατεύθυνση. Η λύση που επελέγη είναι οι σήραγγες προκειμένου ο δρόμος να παρακάμψει την ασταθή πλαγιά και να μπει στο εσωτερικό του βουνού, όπου τα πετρώματα παρουσιάζονται σε ευσταθείς συνθήκες, αλλά και όπου οι τυχόν μετακινήσεις είναι ελέγξιμες.

Παρά τις γενικές περιπέτειες του έργου ως προς τον χρόνο κατασκευής με το σταμάτα - ξεκίνα των έργων στους αυτοκινητόδρομους, οι σήραγγες διανοίχτηκαν με εντυπωσιακούς ρυθμούς, χωρίς καθυστερήσεις.

Σήμερα οι εργασίες έχουν ολοκληρωθεί στο 95%. Σύμφωνα με τον Παύλο Μαρίνο, στην περίπτωση της Παναγοπούλας υπάρχουν όλοι οι συντελεστές τεχνικής επιτυχίας. "Όλα ήταν πολύ καλά συντονισμένα  και εκτελέστηκαν με μεγάλη με πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής, καθώς είχαν  προηγουμένως αναγνωριστεί οι συνθήκες και επισημανθεί οι δυσκολίες. Η κατασκευή έγινε  από ανθρώπους με πολύ μεγάλη γνώση και εμπειρία και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και διεθνώς".

Διαβάστε επίσης