Γιατί “Black Friday” και όχι «λευκή νύκτα»;

του ηρακλη ρουπα

Εν μέσω κρίσης μάθαμε και την καταναλωτική μόδα της “μαύρης Παρασκευής” επί το ελληνικότερο. Όπως κάθε νέο μοδάτο και κυρίως ξενόφερτο, φαίνεται πως άγγιξε το καταναλωτικό ενδιαφέρον ή νέα μανία ενός πρωινού, αν μπορούμε να τη χαρακτηρίσουμε έτσι.

Όμως γιατί «Black Friday»  και όχι «λευκή νύκτα» όπως αρχίσαμε να το συνηθίζουμε μετά τις επιτυχημένες προσπάθειες δήμων του νομού μας; Σίγουρα κάθε «πιασάρικη» προώθηση έλκει πολύ περισσότερο από εκείνες που έχουμε αναδείξει μέχρι σήμερα. Άλλωστε, κατά μία έννοια ακόμα και οι λαϊκές δεν είναι τίποτα περισσότερο από μαζικές προωθητικές ενέργειες, όσο και αν σαν προσέγγιση μπορεί να ξενίζει η τοποθέτηση αυτή. Καθώς όμως λαϊκές δεν υπάρχουν σε άλλα μέρη του κόσμου, η προωθητικές ενέργειες μαζικών πωλήσεων έπρεπε να αναδείξουν ένα νέο αφήγημα.


Από τις “λαϊκές” λοιπόν καταλήξαμε στις «μαύρη Παρασκευή» που όμως μέσω αυτής η αγορά –έστω και έτσι- αναζητά μία «άσπρη μέρα». Μία ανάσα ζωής προκειμένου όσοι έχουν την δυνατότητα να τονώσουν την κατανάλωση που όσο περνάει ο καιρός θα μειώνεται. Όμως, είναι σκόπιμο να αναδειχθεί το γεγονός πως ενώ οι «λευκές νύκτες» αφορούσαν το μικρό κατάστημα και τον μικροέμπορο, η προώθηση της “black Friday” αφορά περισσότερο τις μεγάλες αλυσίδες που λόγω του μεγέθους τους μπορούν ακόμα και αυτές τις ημέρες να ανταγωνισθούν δυσανάλογα τον «μικρό» εντείνοντας πολλές φορές το πρόβλημα.


Κάθε ενέργεια που τονώνει την αγορά είναι καλή. Ειδικά αυτή την περίοδο. Όμως θα πρέπει οι προωθητικές ενέργειες του Εμπορικού Συλλόγου αλλά και η υποστηρικτική προσπάθεια του Δήμου να στοχεύει σε διαβαθμισμένες πρωτοβουλίες προκειμένου εν μέσω κρίσης να μείνει ζωντανή ακόμα και η «ψυχολογία της αγοράς». Τώρα που δεν υπάρχει ψυχολογία για…αγορά.
                              
             
 

Διαβάστε επίσης

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ