Aντίθετος με τον Πρωθυπουργό για τις μαθητικές καταλήψεις ο νέος υφυπουργός Παιδείας

«ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ»

Αντιδιαμετρικά αντίθετος με τη θέση του πρωθυπουργού για τις μαθητικές καταλήψεις εμφανίστηκε ο νέος υφυπουργός Παιδείας, Δημήτρης Μπαξεβανάκης, με τοποθέτησή του στη Βουλή. 

Στο πλαίσιο απάντησης σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Γκιόκα σχετικά με τις διώξεις μαθητών που συμμετέχουν σε καταλήψεις, ο υφυπουργός Παιδείας στηλίτευσε αυτό το είδος κινητοποιήσεων, αν μη τι άλλο όταν πραγματοποιούνται άνευ ουσιαστικών αιτημάτων και σύγκλησης της γενικής συνέλευσης των μαθητών.

«Δεν είναι μαθητική κινητοποίηση όταν μια μικρή ομάδα μαθητών –τριών, πέντε, δέκα– πραγματοποιεί κλείσιμο του σχολείου, εν αγνοία της συντριπτικής πλειοψηφίας των υπόλοιπων μαθητών και μάλιστα χωρίς να έχει τηρηθεί οποιοδήποτε είδος δημοκρατικής και συλλογικής διαδικασίας. Κάνουμε λάθος όλοι μας να χαϊδεύουμε αυτιά και να καλλιεργούμε την ψευδαίσθηση στους νέους ανθρώπους ότι αυτού του είδους οι κινήσεις αποτελούν δήθεν αγωνιστικές κινητοποιήσεις», σημείωσε αρχικά ο κ. Μπαξεβανάκης.

Συνεχίζοντας, δε, το συλλογισμό του, υποστήριξε πως όταν κανείς «χαϊδεύει αυτιά» δεν καλλιεργεί αγωνιστικές συνειδήσεις ούτε προάγει τη Δημοκρατία και τις συλλογικές διαδικασίες, αλλά αντιθέτως τις υπονομεύει.

«Αυτά τα πράγματα δεν ωφελούν τη Δημοκρατία. Αντίθετα, στρώνουν το χαλί σε αυτούς που δεν έχουν καμία σχέση με τη Δημοκρατία. Και νομίζω ότι καταλαβαίνετε σε ποιους αναφέρομαι», κατέληξε ο νέος υφυπουργός Παιδείας.

Μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο, από το ίδιο βήμα, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά την προ ημερησίας συζήτηση για την Παιδεία και στο πλαίσιο της μετωπικής του σύγκρουσης με τον πρόεδρο της ΝΔ, δήλωνε:
«Εγώ είμαι υπερήφανος για τη δική μου πορεία. Διότι ήταν τιμή μου να συμμετέχω σε κάποιες από τις εξάρσεις, τις σημαντικές εκλάμψεις του μαθητικού και φοιτητικού κινήματος στον τόπο μας. Γιατί το μαθητικό και φοιτητικό κίνημα, το νεολαιίστικο κίνημα στον τόπο μας έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας. Είχα τη δυνατότητα να συμμετάσχω στους μαθητικούς αγώνες του ΄90-΄91 ενάντια σε έναν αυταρχικό και οπισθοδρομικό, αντιεκπαιδευτικό νόμο τότε της Κυβέρνησης του πατέρας σας, όπως ήταν τιμή μου να συμμετέχω και στο φοιτητικό κίνημα, βεβαίως σε μια εποχή παρακμής του κινήματος και του ρόλου των φοιτητικών συλλόγων. Αλλά αυτοί οι αγώνες, οι κοινωνικοί αγώνες, οι συλλογικοί αγώνες είναι αγώνες που πήγαν την κοινωνία μπροστά, διασφάλισαν και κατοχύρωσαν δικαιώματα, υπερασπίστηκαν τη δημόσια παιδεία, τη δωρεάν παιδεία, την ίδια τη δημοκρατία».

Πηγή: imerisia.gr

Διαβάστε επίσης